A fi sau a nu fi …. blogger

Mai 13, 2008 at 11:52 am 6 comentarii

In jungla asta de bloguri se intampla niste chestii cel putin ciudate. Exista o tendinta de a naviga pe blogurile cu un numar mare de vizitatori, ceea ce la urma urmei pare ok si cat se poate de logic. Chestia care ma framanta este ca exista bloguri a caror continut este de calitate, dar care au vizitatori putini. Aici apare problema multora pentru ca daca vrei sa ai un blog citit trebuie sa stii sa il promovezi. Cel mai folosit mod de a face acest lucru, din cate am observat  – si nu a trebuit sa navighez foarte mult –  este de a posta diverse commenturi pe blogurile acestea “citite”. E o strategie bunicica la urma urmei, pentru ca oricum majoritatea celor care citesc blog detin un blog propriu. Unele commenturi insa, nu au nici cea mai mica legatura cu postul respectiv, dar, ce dracu’, apare acolo linkul catre blogul lor, ceea ce le poate aduce eventuale vizite. Dragii mei, daca tot arde in voi o dorinta nebuna de a posta commenturi peste tot, faceti macar efortul de a citi postul cap-coada. In final despre asta ar trebui sa fie vorba. Citit, dezbatut, impartasit tot felul de idei. Inainte de a dori sa fii un blogger bun trebuie sa fii un cititor si mai bun. + ca sunt cateva bloguri de pe care chiar inveti lucruri faine, nu doar acelea pline de linkuri catre tot felul de situri. In fine, e doar o parere personala; ceea ce vreau sa subliniez este ca ar trebui CITIT MAI MULT, POSTAT MAI PUTIN. Nu intamplator numarul blogurilor a crescut atat de mult. (exemplu : pana si eu mi-am facut blog 🙂 )

Si sa revin la chestia cu promovarea. In momentul de fata un blog de succes sta, dupa parerea mea, 80 – promovare, 20% – posturi de calitate. Bine, imi veti da peste nas spunand ca pana au ajuns bloguri de succes au confirmat prin posturi extraordinare. Eu am sa va contrazic, posturile seamana intre ele foarte mult, nu atat ca tema cat ca maniera. Scrisul de blog are o traiectorie gresita in momentul de fata pentru ca tinde spre  generalizare (nu cred ca e termenul cel mai potrivit, dar in fine). Exista goana aceasta dupa accesari, care aduc reclame, deci implicit venituri. Doresc, personal mai multe bloguri originale, nu stiu, cu idei diferite. In ziua de azi, ca sa fac o comparatie, blogurile sunt ca hainele. Cele de firma sunt scumpe, desi sunt facute din acelasi material cu cele mai ieftine. E mai cool sa porti nike, sau puma la fel cum e mai cool sa citesti pe x sau pe y. Nu e bine 🙂

 

 

Exemplul perfect: Probabil s-a mai postat pe aceasta tema, dar pentru ca nu CITESC destul, nu am avut de unde sa stiu. La fel ca mine, sute de alti bloggeri posteaza chestii care le mai intalnesti pe alte zeci de bloguri. Deci….

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Animalu’ saptamanii (trecute) Funny sau trist ?

6 comentarii Add your own

  • 1. bloodie  |  Mai 13, 2008 la 4:15 pm

    Trebuie să iei în calcul faptul că fiecare blogger are un public ţintă. Unii dintre ei nu scriu pentru mase şi nu caută să scoată bani din blogging. Aceştia sunt în general bloggerii de calitate.

    Eu nu îmi promovez blogul. Comentez numai unde simt că am ceva de spus, nu fac link exchange şi niciodată nu-mi vei vedea URL-ul la status pe Y!Messenger.

    Depinde de viziunea fiecăruia…

    Răspunde
  • 2. animaludemihnea  |  Mai 13, 2008 la 4:20 pm

    corect.

    Răspunde
  • 3. Alina  |  Mai 13, 2008 la 6:50 pm

    Dragule, este si asta o metoda de spam ca sa zicem asa dar nu numai. Uite eu nu ma pot abtine sa nu iti las niciun comment, imi place cum scrii si asta ma indeamna sa comentez asupra postului. Asa cum mie imi place cum scrii multi si-au facut obiceiul sa citeasca ceea ce le place si implicit sa lase commenturi. Asta e ok, dar da ai mare dreptate sunt multi care lasa comm`uri pentru nitel trafic. Dar ce trafic, maxim 6-7 persoane..te lipsesti zau 🙂 Kisses`

    Răspunde
  • 4. gadjodillo  |  Mai 18, 2008 la 12:37 pm

    nu cred ca astea sint proportiile corecte. cred ca e vorba de 1% texte de calitate si 99% promovare, inclusiv prin networking (vizite si commenturi la altii mari, blogroll bogat, lingusire, pus link catre blog in orice loc cu putinta, eventual pe frunte…)
    eu am citit textul tau de la un cap la altul – si l-am citit pentru ca ma intereseaza. dar asta nu-mi va aduce trafic. din fericire, nici nu imi doresc. ma feresc ca de urs de blogurile celebre, pentru ca ele iti duc propriul blog serios in derizoriu. nu vreau sa zic ca nu le vizitez, dar nu comentez decit daca e imperios necesar sa intervin cu vreo idee.
    ps: „este ca exista bloguri aL caror continut este de calitate”. Eventual corecteaza in text si sterge zona asta din commentul meu.

    Răspunde
  • 5. animaludemihnea  |  Mai 18, 2008 la 1:32 pm

    🙂 mersi de atentionare….o sa corectez. da nu acum ca mi-e lene. 🙂 ufff limba asta romana!

    Răspunde
  • 6. Cristache  |  Iulie 22, 2008 la 10:54 am

    Sunt de acord cu proportiile de 1%- calitate 99% promovare.Ca in orice jungla, in blogosfera exista sacali, hiene dar si lei sau bivoli.Fiecare isi alege proportiile.Pana la urma totul se rezuma la dorinta de a fi cunoscut ,de a fi celebru si daca asta se transforma si in bani… iata ca dependenta e gata.Eu numesc asta blogocaina.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ma mandresc

Articole recente

Comentarii recente

Top click-uri

  • Niciunul

